Microsoft e Sony anunciam parceria para cloud, IA e streaming

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Eu num intindinda!!:laughing:
Falando em xCloud, o Kareem Choudhry falou algumas coisas sobre os os testes do serviço, locais onde os testes iniciais estão sendo feitos (América do Norte, Europa e Ásia), publishers envolvidas, funcionalidades, jogos que podem rodar e estão em desenvolvimento, etc.

We’ve already deployed our custom Project xCloud blades to datacenters across 13 Azure regions with an initial emphasis on proximity to key game development centers in North America, Asia and Europe. Leading global development teams such as Capcom and Paradox Interactive now have the ability to easily test their games directly from Project xCloud without having to port to a new platform. This is just the beginning of our buildout, with our ultimate goal of supporting gamers in Azure regions around the world.

Today you can play three generations of amazing games on Xbox One. That means that Project xCloud has the technical capability to stream more than 3,500 games, without any changes or modifications required by a developer. In other words, developers will be able to dramatically scale their existing games across devices, with no additional development, no additional code base maintenance and no separate updates.

There are currently more than 1,900 games in development for Xbox One, all of which could run on Project xCloud. Developers creating those games continue working normally – building with the tools they have – while we do the work to make their games accessible to the broadest set of players possible.

We also recently added enhancements to our standard Xbox Developer Kit (XDK) to add support for streaming. One API we’re really excited about is the new “IsStreaming” API which allows any game to know if it’s streaming from the cloud. Games can then cue features and functionality to enhance the streaming experience; for instance, adjusting font sizes for smaller displays or hosting multiplayer matches on a single server to reduce latency. We’ll continue to look for ways to empower developers to tailor their games for the many ways their customers play.
😆
 

JrMaier

Jogador
Pois é , tem de ver isso ae pois se for somente mais uma feature o Xcloud vai ser um investimento gigante mas sem um retorno direto , apesar que para os usuários do Xbox é melhor assim.
Se for um sistema de assinatura vai precisar ter os jogos , no caso se for o gamepass por exemplo vamos ter uma média de 200 jogos disponíveis , se o PsNow se tornar mundial pelo menos em quantidade de jogos meio que vai abafar o Xcloud.
E como foi falado ali em cima , qualquer jogo do Xbox pode facilmente funcionar no Xcloud. Então imagino que será possível comprar um jogo e ele ser funcional em : Xbox , w10 , Xcloud só não sei como a MS vai lucrar com ele : assinatura , venda direta , gamepass ?
Lucraria com a venda do jogo e ganharia vários novos clientes. Só não sei se é isso é o bastante para ter lucro.
 
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