Tópico Oficial [E3 2018 ] Conferência Microsoft - 10/06 às 17h

ronabs

opa
Moderador
Novembro 8, 2010
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Rio Grande do Sul
Colocar Horizon e Motorsport no mesmo balaio pra falar de saturação não é bacana. Horizon é praticamente outro jogo, poderia ter o nome de Project Racing, poderia ter o nome de qualquer outra coisa... Mas é Forza porque a franquia Forza tem um nome de impacto, assim como Halo Wars 2 poderia ser qualquer outra coisa, só mudar as skins. Só tem Halo no nome porque vende.
Mas aí que tá, vou te explicar o porquê contabilizei tudo no mesmo saco: uma coisa que influencia bastante a impressão de saturação é o bendito número. Quanto mais alto ele for, mais vai passar a impressão de uma série ser minerada/explorada, especialmente quando os lançamentos são muito próximos. Forza Horizon já está indo pro 4 e Motorsport bobeando chega no 8 ano que vem. Com lançamentos tão próximos e frequentes, a coisa piora.

Resident Evil por exemplo, está no 7, mas com lançamentos mais espaçados (6 em 2012, 5 em 2009, 4 em 2005), a gente não sente tanto essa impressão. Mas é por isso que God of War não foi God of War 4 (como sequência de 3, ou GOW 5 junto do Ascension), ou que Naughty Dog e Sony encerraram (aparentemente) Uncharted no 4 e fizeram mais um Uncharted standalone (Lost Legacy) sem número. É por este mesmo motivo também que franquias anualizadas buscam maneiras de esconder esse cenário, tipo, Assassin’s Creed não tem mais numeral há bastante tempo (2013 com IV: Black Flag) senão estaríamos indo pra Assassin’s Creed 11: Odyssey agora em 2018 - ou AC 14 caso a gente considere os Chronicles; ou a Activision, que lááá atrás viu uma mina de ouro em Call of Duty e dividiu a franquia em sub-séries - era isso ou hoje estaríamos perto do lançamento de Call of Duty 15: Black Ops IIII daqui a alguns meses.

Claro que com jogos de corrida é muito mais difícil fazer essa distinção, até porque corre o "risco" de cada vertente ganhar vida própria. Uma saída mantendo o padrão atual/anual seria aproveitar o conceito de temporadas (que se encaixa tanto com Motorsport como com Horizon, um campeonato em um ano, um festival no outro, e assim vai), mas não sei se é a melhor solução; talvez apostar em um serviço com atualizações por mais tempo (3 anos). Realmente não sei o que eu faria se essa decisão estivesse na minha mão.
 
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Goleiro

Suspenso
Maio 20, 2013
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Mas amigão acho que vai muito daquilo que tu curte, entende!?
Tipo... generalizar que os exclusivos da Microsoft são ruins é meio que exagero...
Vou te dar meu exemplo:
Eu abandonei o Xbox por 1 ano, com toda minha biblioteca de jogos e amigos e fui surfar a onda do PS4 PRÓ... e cara te digo que The Last Of Us eu curti mas eu esperava mais porque via todo mundo colocando o jogo num nível jamais visto, eu gostei mas nada surreal...
Uncharted 4 não tive saco pra passar da 4 ou 5 fase... não gostei mas isso é completamente diferente do jogo ser ruim... EU não gostei mas o game é legal.
NIOH flopou ao extremo e eu amei o game, não terminei porque vendi o PS4 PRÓ antes de zerar mas cara que jogo... mas vendeu 2 milhões... flop do caramba... eu amei. Anunciaram o NIOH 2 provavelmente multiplataforma e eu vou pegar com certeza...
Horizon Zero Dawn é incrível mesmo gostei, zerei ele e é um baita jogo...
Agora... o suporte que o PS4 PRÓ recebeu ao meu ver foi pífio... cara... aumentaram resolução nos jogos e a Sony veio com essa de 4k quando na real 90% dos jogos rodam no máximo a 2K e olhe lá...
Isso faz o PS4 PRÓ um lixo!? Não
O PS4 PRÓ é um ótimo console mas pra mim 1 ano foi suficiente pra largar de mão, simplesmente não curti...
A gota d’água foi a E3 do ano passado com jogos sem data (igual essa E3) e pouca coisa que me agradava...
Voltei ao Xbox e vejo que tive a oportunidade de experimentar o PS4 PRÓ mas prefiro Xbox.
Mas é visível que Xbox tem exclusivos focados em Multiplayer e a Sony focada em Singleplayer... ambos tem seus prós e contras, vai muito do que te agrada...

OBS: não é uma retaliação mas apenas aproveitei a deixa pra comentar sobre o assunto.


Eu falei que são ruins? Falei que foram decepcionantes, muito longe do que prometiam. Não tem a ver com gosto pessoal.
Único que eu falei que é ruim é Recore. Esse é de doer. Mas a crítica acha mediano, melhor do que eu mesmo achei (sem teoria da conspiração por favor). A M$ admite que falhou em jogos exclusivos e responde comprando 5 estúdios. E o pessoal que aplaudiu, aplaudiu porque sente falta de exclusivos single de qualidade. Eu achei a melhor notícia da E3.
 
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Reações: fblipe

felipeserpa

Guerreiro
Julho 25, 2014
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Eu falei que são ruins? Falei que foram decepcionantes, muito longe do que prometiam. Não tem a ver com gosto pessoal.
Único que eu falei que é ruim é Recore. Esse é de doer. Mas a crítica acha mediano, melhor do que eu mesmo achei (sem teoria da conspiração por favor). A M$ admite que falhou em jogos exclusivos e responde comprando 5 estúdios. E o pessoal que aplaudiu, aplaudiu porque sente falta de exclusivos single de qualidade. Eu achei a melhor notícia da E3.
Foi por isso que coloquei a observação no final... “não é uma retaliação ao que tu falou”
Só aproveitei a deixa pra falar sobre entende!?
Mas sabe porque que eu cito ser questão de gosto!?
Parece mentira mas tenho um grupo de amigos que joga The Division diariamente (ou quase diariamente) desde o lançamento até hoje... tipo muita gente não tá mais nem aí pro game e os caras tão lá... ahahahahaha... é gosto! Se é bom pra ti ou pra eles o que a mídia acha tanto faz no fim das contas entende!? Foi mais nesse sentido que eu quis falar...

E voltando ao tópico de E3... eu particularmente fiquei extremamente incomodado com Sony e Microsoft sem data pra vários jogos, isso é uma piada cara! A gente acaba vendo jogos passarem em 2~3 E3 até saírem...
 
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Reações: Edu Barros

Tensor Plissken

Guerreiro
Janeiro 25, 2015
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Brasil
Tava sem Xbox quando vendi ao final do ano passado. Eu tinha o PS4 e Switch e queria comprar o One X quando baixasse o preço (na época acho que tava uns 3500 ou 4). Daí coloquei essa E3 como possível retorno, dependendo do que mostrassem.

Achei uma apresentação tão honesta, tão massa. Praticamente disseram: não fomos o que esperavam em exclusivos, mas relaxem, curtam o que vocês tanto gostam (Halo, Forza, Gears) que o futuro logo vai remediar isso.

Era o que eu tava precisando. Xonex à caminho.
 

ronabs

opa
Moderador
Novembro 8, 2010
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Rio Grande do Sul
Jez do Windows Central falou com o Ybarra sobre alguns assuntos, bem legal o artigo.

Xbox exec Mike Ybarra on Fast Start, 'Career mode,' cloud, and the future (Q&A)
At E3 2018, we were lucky enough to catch up with Microsoft's Mike Ybarra to talk all things Xbox.

xbox-e3-press-conference.jpg


Microsoft's E3 2018 showcase is widely regarded as the company's best in years. Microsoft finally opened its wallet to Xbox, which was, up until last year, a subdivision of the Windows and Devices group. The reorganization and promotion of Phil Spencer to the executive leadership table at Microsoft is already heralding a massive upswing in investment in gaming for Redmond. We began to see the roadmap for this invigorated Xbox team during Microsoft's big E3 2018 showcase.

Then we got on the phone with Xbox Corporate Vice President (CVP) Mike Ybarra to discuss the future of gaming at Microsoft, and what you can expect from the company in the near future.

mike-ybarra-headshot_june-2016.jpg


Ybarra: It has been really fun. I was in the audience for the first time in 10 years actually. When we started this campaign with the Xbox One X two years ago, building the world's most powerful console, we're now starting to see third-party developers knock on our door, saying they want to show our games on your stage because the X version will show up the best.

The Microsoft Theatre enabled us to have a lot of extra people in there, the energy was high. It was a really proud moment for us. We have a lot of work to still do, listening to gamer's feedback, but I loved Phil on stage announcing five studios. I love that you didn't write about it a few days before the conference ... haha. Somehow we managed the leaks, which is incredible.

xbox-new-studios.jpg


Windows Central: How much creative freedom will those new studios have? How will Xbox utilize them in its portfolio?
We're on the cusp of two billion people playing games right now, and we think that's going to double to four billion in the next five years. We have to globalize in terms of our approach to that. You'll see us looking around the globe for the best studios. We're looking for that creativity, we're looking for teams that have shown that they can create amazing compelling experiences. It's really about their innovation, creative freedom, across all types of games. We want to bring that to our gamers on Xbox.

Creative freedom was one of the most important pillars in the conversations we had with these developers. We're not dictating what they do and when they do it. We want creative ideas from them. We picked those studios because they've shown they can create those ideas and those experiences that customers want.


This is the level of investment that I think people want to see from Microsoft in Xbox. Why did it take so long to get to this level?
Yeah, Phil [Spencer] has talked about focusing on fixing our hardware and service scenario first, now we're moving and looking at what other feedback we need to address. Our customers want more games, more exclusive games, epic experiences. I think it's fair to say it has been a little slower than we want. When you acquire new studios it takes a little time to land all of that.

We saw Gears Tactics announced as a PC exclusive, however, I always see negative feedback about how Xbox is working on PC, particularly with UWP and the Microsoft Store. Are we going to start to see more investment in bringing PC gamers what they're asking for when it comes to the Microsoft Store on Windows 10?
It's a great question. We absolutely are focusing on it, and back with the reorganization last year, this is something we looked at. We're putting more people onto our PC side, and it's not taking away from console. Our investment in console is growing as well. We have multiple gaming teams at Xbox, one is PC and one is console, and those are equally important for us.

We are seeing growth on our PC space, from a store standpoint, including UWP. We absolutely are focused on addressing the biggest feedback points in an aggressive way. You'll see some announcements around those areas in the next three or four months.


Speaking of PC ... where's keyboard and mouse support for Xbox?
There are a few games that support keyboard and mouse on Xbox, such as Minecraft. It's in the SDK for developers building for UWP, but whether we expand that out more broadly ... it's something we're gathering feedback on. There are a lot of features that customers and gamers want, and we've been focusing on things like first-party games and Game Pass, innovating with things like Fast Start, and it's all about prioritization.

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Another thing that was announced for Xbox that has never materialized is VR and Windows Mixed Reality. Is VR for Xbox dead?
Our investment for VR remains on Windows PC for now. Our MR headsets work with SteamVR on PC now, there are a few games out there with Xbox Achievements in Windows Mixed Reality. That's where our prioritization lies in that space, for now.

What is Microsoft's general attitude towards Steam? A big feedback point from PC gamers is "why not put your games on Steam?"
Our relationship with Valve has always been strong. Steam is a great distribution vehicle to bring games to millions of people. We'll just continue to listen to feedback on where and how gamers want to play. Our studios look at and evaluate where to put games, and they'll continue to look at Steam for sure.

Microsoft teased "console-quality" cloud streaming for Xbox in the future, bringing gaming to mobile. Is there a future where cloud completely replaces native home console hardware for Xbox?
It depends on how long in the future we're talking. I'll paraphrase what [Microsoft CEO] Satya Nadella says, which is something I believe in, regarding the intelligent edge and the intelligent cloud. That scenario is very powerful for us. We're committed to bringing devices to the living room, we're committed to innovation. Those are all Xbox endpoint statements.

utorcase.jpg


Gaming is a very broad term at this point, it doesn't just mean "AAA," it could mean anything in terms of the experiences we get. We just need to let the gamers guide us, and as the market grows we have to look at the opportunity and make sure Xbox is the best place to play no matter how you want to play.

What gamers want, and the experiences they want, whether it's high-fidelity experiences with low latency or beyond, we're going to look at that gamer and developer feedback and make sure Xbox has the products and capabilities to be the absolute best place to play.


At EA's conference, the company revealed its own direct-to-device cloud streaming platform for gaming. Is there a concern that large publishers like EA could bypass Xbox using their own streaming platforms?
From our standpoint, I'm really glad that we've invested billions into Azure and we have a lot of learning there. I believe that we are in the absolute best position to provide any technology gamers might want in this area. Having the back-end at Microsoft from a cloud standpoint, from an AI standpoint, gives us a unique advantage.

Speaking of AI, can you give us some details on how Fast Start works?
We have a large division at Microsoft dedicated to AI, and we work very closely with them. We sat down with them and discussed Game Pass, and one of the biggest feedback points about Game Pass is to do with discovery. Game Pass users are discovering new games they might not have otherwise tried, or loved, and they're installing lots of games in a short space of time. We asked, "How can we get them into the game faster?"

We have technology similar to this for disks and downloads, but today, it requires developers to think about how they layout their game installations. In reality, a lot of developers simply don't do that. This new Fast Start technology requires developers to do absolutely nothing. It will apply across the board.

It's an AI system that sees how games install and play, taking that data, then building a delivery strategy in real-time for new installs. It will find the parts of the package that need to be installed upfront to play the earlier parts of the game. We'll know what parts the game expects to have installed to run the first 10 minutes and beyond. Instead of having to download all of the game, or 75 percent of the game, our AI will begin to understand what pieces are needed, and we'll prioritize those at our level, not the developer's level, to make sure those bits are on gamer's systems, allowing customers to go right into the game as fast as possible.


So ... can you tell me anything about Xbox career mode?
I was worried you wouldn't ask! Nothing new to discuss here... haha. You wrote the article and we talked a little bit about it on Twitter. We're always looking into new features for Xbox Live that we can deliver for fans. We start hundreds of projects every year, and some of them get put on pause, some of them we cancel. It's one of those many features that go through that process.

4x3.png

career-system-profile.jpg

When we wrote about that before, the response from Xbox fans was overwhelmingly positive. When the career mode patent came out, I found it exciting for those gamers who aren't into Achievement hunting.
I'm with you. When I think about Xbox Live, I think about gaming expanding to those two billion, four billion people we talked about. No one thing is going to represent a gamer. Gamerscore just isn't going to be that one thing anymore. The premise of "career mode" still exists. As more people come into gaming around the globe, we need to have a service that recognizes and makes heroes of people for their style and their diverse ways of gaming. That's absolutely something we're looking at.

What games from E3 2018 really stood out for you and excited you personally?
I love CD Projekt RED, I thought their stage show for Cyberpunk 2077 was incredible. I'm super excited about that game. Any time there's a new Halo, I'm very excited, happy that it focuses on Master Chief, so I'm all-in there. I didn't know Fallout 76 was launching this November, so I'm pretty hyped about that to dive in and see what Bethesda is doing there.

The Gears 5 presentation was incredible-looking. I'm just sort of giddy here just waiting to go home and start playing some of these games down the line. The next sixth months have such a packed schedule: Call of Duty, Fallout, Forza Horizon 4, and on Xbox One X they're all going to look the best. Ninja Theory, Compulsion, We Happy Few.

Thanks a ton to Mike Ybarra for talking to us
Microsoft is finally beginning to show the investment Xbox deserves, but as we've written about previously, it will take time to get there. Microsoft is well placed to move the platform towards those four billion gamers Ybarra mentioned above, and we'll be watching to see if they achieve their aims in the coming years.
 
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jairopicanco

Guerreiro
Junho 27, 2015
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Manaus
Pra quem ficou animado com a conferência e quer pegar um X, vi uma promoção na promobit. Não conheço a loja mas numa rápida olhada tem selo ebit ouro e possui lojas físicas em Manaus.
Preço: 2079 e parcela sem juros em até 7x, tentador demais pra mim.
https://www.bemol.com.br/p/console-...fio-cyv-00006-bivolt-preto-000000000000193177
A Bemol é um varejista tradicionalíssimo de Manaus. Já comprei muita coisa deles.

O Preço até aumentou um pouquinho, chegou a estar R$ 1.999,00. :joy:
Quase toda semana eu passo na frente da loja, por razões de trabalho. Me dá uma vontade de entrar sabe...
Na Inforstore (loja concorrente) está saindo por R$ 2.199, mas com parcelamento maior, de 10x sem juros.
 
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The Herdy

VASCO
Março 1, 2011
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3,388
A Bemol é um varejista tradicionalíssimo de Manaus. Já comprei muita coisa deles.

O Preço até aumentou um pouquinho, chegou a estar R$ 1.999,00. :joy:
Quase toda semana eu passo na frente da loja, por razões de trabalho. Me dá uma vontade de entrar sabe...
Na Inforstore (loja concorrente) está saindo por R$ 2.199, mas com parcelamento maior, de 10x sem juros.
O mais barato que eu vi no RJ e sem parcelamento foi na casa dos 2300-2400, com parcelamento aumentava ainda. Por esse preço ai mesmo com o frete carissimo ainda valeria a pena pelo parcelamento.
 
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The Herdy

VASCO
Março 1, 2011
6,316
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Recebi hoje os premios do Mixer, estranhamente não recebi nenhum email ou coisa do tipo os brindes simplesmente entraram na minha fila de download.
 

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