Buenas, saiu uma materia no Kotaku-BR MTO interessante sobre esse game/franquia! Pessoal realmente esta curtindo o que estao vendo/jogando!!!Em uma epoca de final de geracao, MAIS DO QUE NUNCA a premissa que QUALIDADE>QUANTIDADE se faz valer! E a galera da Epic sabe disso!!Eles comentam bastante coisa sobre a producao do game, explicam de maneira bem detalhada tanto o modo single como o multiplayer, as novidades, etc...Sem delongas, segue materia:
Source: http://www.kotaku.com.br/gears-of-war-judgment-videos/VIDEOS:-Single Player:[youtube]EScpxWOFFxY[/youtube][youtube]dsIn-N3OZ0E[/youtube]-Multiplayer:[youtube]0u1nz_SR54M[/youtube][youtube]Z9lcL-9N96Q[/youtube]Enfim, para mim é cabal que essa franquia, no final da geracao (contas) foi uma das mais JUSTAS para com os seus jogadores! Dos IP's novos que surgiram nessa epoca, é um dos melhores/mais tem potencial!!!Gears 3, deve ter sido um dos jogos que eu mais joguei online na vida! So parei de jogar pq meu save ferrou e eu perdi TUDO que tinha conquistado/aberto em algumas centenas de hrs de jogatina!!!O fato dos produtores ficarem batendo nessa tecla de que teremos uma 'volta as origens' no que diz respeito ao gameplay, somado a todo o avanço grafico/fisico que eles foram ganhando com o passar dos anos (e games!) so me faz ter uma boa expectativa com relacao a esse jogo!---------------------------------------------------------EDIT 15/12/2012Buenas galera, saiu uma materia MTO interessante e com mta info nova/relevante!Sem delongas:Vídeos indicam: Gears of War Judgment vai indo muito bem Nossos camaradas bombados e suas armaduras de 500 quilos voltam para rasgar Locusts em Gears of War: Judgment, previsto para março de 2013. Mas depois de três bons jogos e cerca de 18 milhões de cópias vendidas (até maio de 2012, segundo o VGChartz), o que resta para Gears? Explorar outros personagens e continuar evoluindo o multiplayer, é o que parece.O jogo será pioneiro na série em pelo menos dois quesitos: o primeiro a ser dublado em português, e o primeiro a ser coproduzido (a People Can Fly está junto com a Epic, assim como em Bulletstorm). E se os vídeos publicados hoje pela Epic forem uma boa indicação, parece que Judgment está mantendo o pedigree da série e ainda buscando algumas novidades.Single playerNo território “campanha solo”, Marcus Fenix cede o trono de protagonista aos trutas Damon Baird e Augustus Cole, que antes eram só bons coadjuvantes – junto deles também teremos Sofia e Paduk. A história volta no tempo e nos leva aos acontecimento pré-tudo-aquilo-que-conhecemos através de missões em flashback e, parece, um tom mais pessoal em cada relato – cada missão pode ter várias versões, dependendo do que for dito no tribunal.MultiplayerNa eterna busca pelo ajuste fino da quebradeira online, teremos dois novos modos.Overrun vai ser a tão sonhada combinação dos modos Beast e Horde: o esquadrão Kilo (Baird/engenheiro, Paduk/scout, Sofia/médica e Cole/soldado) enfrenta um bando de Locusts ao longo de três rounds. Teoricamente, os Locusts vão ganhar a investida, e então os papéis de invertem. Em caso de empate, vence quem tiver feito o melhor tempo.Free-for-All é o que o nome indica, e aquilo de que eu particularmente sempre senti falta em Gears: Cada um por si, sem se preocupar com táticas em grupo, comunicação em equipe e novatos (como eu) que sempre estragam tudo.No geral, parece ser o velho feeling da série Gears, mas com um tempero de novidade. Aquela mistura boa de explosões, sangue, ruínas, rolamentos e recargas cirúrgicas no meio da destruição. Os efeitos sonoros que você reconhece a 40 quilômetros de distância, os sempre reconfortantes headshots na moleira do Locust e uma eventual granada surgindo do nada para explodir no seu pé.
Source: http://www.nowgamer.com/xbox-360/xb...r_judgment_huge_changes_to_a_huge_series.htmlLink traduzido (online): http://translate.google.com/transla...r_judgment_huge_changes_to_a_huge_series.htmlBuenas, tem mta info nova, obviamente nao vou traduzir tudo!Aviso tb que a parte que ele fala do SINGLE PLAYER, contem ALGUM potencial para Spoiler, entao para evitar algum drama, vou PASSAR BATIDO! Mas friso que tem mta coisa interessante sobre isso tb na materia!RESUMAOTHUNDER:-Materia vem BEM incoporada e com uma porrada de novidades;-Mudança de foco: Ate pelo MOMENTO do jogo no universo, sai o plot de 'salvar o mundo', entra o de 'vencer a guerra';-Os 'covers' agora estao BEM limitados e os cenarios estao sendo feitos para que vc possa ser facilmente flankeado caso fique mto tempo nessa posicao! Isso torna os combates mto mais intensos e dinamicos, vc é obrigado a se movimentar agora!-TIRARAM o 'sangramento'! Pelo menos no modo multiplayer! Antes, para morrer, vc tinha que ser 'abatido' e enquanto rastejava, tinha que ser morto de 'vez'! Isso gerava o famoso 'kill steal'! Com isso vc elimina um fator CLASSICO da franquia, mas apenas no modo multiplayer e por PEDIDO da comunidade!-A granada agora nao precisa mais ser SELECIONADA COMO UMA ARMA! Ela vai ter um botao especifico para uso e vai poder ser usada correndo, saindo/trocando de cover e em combinacao com uma outra arma principal! O botao para 'cima' no D-Pad agora vai funcionar como um sistema de ajuda, qndo pressionado, vai mostrar o seu proximo objetivo!-A propria troca de armas mudou! Apertando Y vc 'flipa' entre as suas 2 armas principais!-Produtores falam que o 'ritmo' do single player tb foi acelerado! As cut-scenes agora so aparecem entre os finais/inicio dos capitulos! O resto é pura acao, sem parar!!-A promessa é uma mudanca na estrutura basica das fases, possibilitando novos caminhos, favorecendo o trabalho em equipe na hr de flankear um inimigo!-O sistema 'arcade' foi incorporado ao modo normal da campanha! Agora vc conta tb com um sistema de rank via estrelas, conforme o seu desempenho em tempo real, vc vai sendo premiado/ganhando xp com base nessa cotacao! Qnto mais estrelas, maior o seu multiplicador final! Tb foi dito que sera POR ESSE MEIO de premiacao que vc ira desbloquear skins, chars novos para o multi, etc...-STIM Grenade: Uma nova granada que serve para RECUPERAR energia! Funciona com area de efeito e tb se aplica aos teus aliados!-MARKZA: Uma especie de Longshot com um pente gigante e atira em repeticao! Nao vai ser tao letal qnto a sua 'irma mais velha' mas vai compensar pela sua rapida cadencia de tiros!-Booshka: Dispara ate 3 minas, tipo bolas, que ficam rolando/kikando pelo cenario! Explodindo ao contato ou depois de um certo tempo!-Declassified Testimonies: Aki é um dos pulos do gato da serie! Serao missoes que funcionam como 'flashbacks' e sao ativadas no modo single player! Atraves das recordacoes dos protagonistas/NPC's vc vai jogar missoes (via de regra no passado ou em momentos paralelos a campanha) das mais variadas! Com objetivos especificos e com alto potencial de virar uma base solida para futuros DLC's!-Dynamic Defence Scenarios: É uma especia de variacao do modo HORDA, mas DENTRO da campanha ou com pelo menos influencia nela! A diferenca é que com esse modo, tanto os inimigos como o spawn deles e a variacao dos mesmos sera sempre randomica!-Karn: O novo 'vilao' da franquia! Pouco se sabe sobre ele. A nao ser o fato que é sempre o pivo pelas maiores perdas humanas nas primeiras batalhas! Usa um corpse blindado como montaria!-Classes no multiplayer: A premissa é a de que nao vao ser apenas esteticas ou de maneira 'basicona'. Vao ser diferentes entre si, com equipamentos e poderes proprios!-Modo Free for All tera suporte para 10 jogadores.Enfim, mais um site que tb encerra a materia nao so falando bem do game, como dando akela elevada no hype!-ACHO- que vem coisa boa por ae!Gears Of War: Judgment - Huge Changes To A Huge SeriesGears Of War: Judgment is scaling things down and speeding things up on the traditional stop-and-pop formula. But will it work?“It’s not about trying to save the world. It’s not about winning the ultimate war. It’s about: ‘There’s a bad guy in town and we gotta get that bad guy outta town.’”So says Rob Auten, freelancer writer on Gears Of War: Judgment as he… wait. This is Gears Of War. Isn’t this series about trying to save the world? About winning the ultimate war? Isn’t the whole point of Gears Of War that it’s about big characters doing big things in a big way?Not so with Gears Of War: Judgment, which reinvents the formula while keeping it distinctly… well, Gears.Stop-And-Pop Is DeadThe rhythm of Gears Of War goes something like this. You do the meaty steroid jog into a new area (not roadie-running because you’re cautious about what lies ahead) when an errant Locust shot whistles by your ear. You and your partner slam your backs against the nearest cover and then the battle of popping up and shooting behind cover begins.Gears Of War: Judgment isn’t going to fall into the same pattern. For one thing, there’s not as much cover around, forcing players to improvise more than they would have done in the past. Cover had become something of a crutch for Gears players, an easy answer to all scenarios bar extreme flanking by the AI. With cover now at a minimum, things have opened up for Judgment. The gunplay now feels more dynamic, without cover providing easy solutions to the Locust horde ahead.To help you out, the controls have been revamped. Grenades can now be quick-tossed with the right bumper, making them a great move to use in a pinch. Tapping the right bumper when the action gets hairy becomes instinctive and becomes a brilliant bail-out move should you feel the odds are stacked fatally against you in close combat.Tapping Y changes your weapons, so you can have Gnasher and quickly switch to Hammerburst should you spot an enemy in the distance. Not groundbreaking considering the same thing was possible using the D-pad in previous Gears but it’s much faster now and that speed encourages you to swap weapons more often to match the scenario. This change also frees the d-pad for the other commands. Up on the d-pad is now the ‘look’ button that draws your eyes towards big set-pieces or ambushes that the developer wants you to see, for example.The pace has also been cranked up and cutscenes breaking up the gameplay have been stripped right back. There’s almost an arcade gaming mentality powering Gears Of War: Judgment, especially as it now has a live scoring system in place. There are now three stars in the top-left corner of the HUD, which fill as you perform kills, executions, gibs, headshots and so on. Filling all three stars by the end of the level grants you unlockables such as new player skins and weapons.What’s The StorySet 15 years before the original Gears Of War, Judgment tells the story of Baird, the sarcastic mechanic of the series, who is standing trail at a COG court-martial to explain why he disobeyed orders. Details such as what and why are being left blank for now – Epic wants to hold something back and in any case, we wouldn’t want to spoil details – but we do know when there’s a flashback from the trial to what he was doing that led up to that event, Baird is joined by two new faces.Sofia Hendrick is an Onyx Guard cadet who hasn’t seen action and is therefore treated with disdain. However, she doesn’t take any shit from others and for some killer lines alone, she’s a great addition to the series. In terms of gameplay, she’s a medic and Sofia has stim grenades she can throw to heal or revive players.Also new is Garron Paduk, the scout of the group. Unlike Sofia, Garron is a hardened veteran joining the group from the UIR faction. While not as interesting as Sofia in terms of raw personality (think stereotypical Russian and you’re mostly there), he does seem to have an ulterior motive for joining the group.Let’s Talk New StuffNow let’s talk specific new stuff. There are new weapons, obviously. The stim grenade causes an area of healing while the beacon grenade causes an area of effect that shows enemies through walls.The Markza is similar to the classic Gears Of War Longshot, except it has a large magazine and can be repeatedly fired, although headshots no longer pop skulls. The Breechshot is the Locust equivalent that does pop heads although it has no scope and more recoil.The Booshka is going to cause chaos in multiplayer. It fires bouncing bombs and the fuse doesn’t start ticking until the first bounce. Better still, you can fire three before you need to reload.Also new is Declassified Testimonies, which is a fancy name for side-missions. These appear during campaign but have story linking it to the overall narrative. For example – one section has to be tackled with shotguns only but has voiceover explaining why. Having the extra variance keeps the gameplay fresh and having it actually tie in with the story gives these side-missions purpose too.Another new gameplay element is Dynamic Defence Scenarios. These are essentially Horde mode segments placed within campaign, as you grab ammo, weapons and set up automated-weapon turrets before waves of enemies come crashing in. Just to make things more interesting, there are fresh combinations of enemies generated on the fly throughout Gears Of War: Judgment, not just in these scenarios.Finally, there’s Karn, the new bad guy heading up the series. He rides around on an overgrown, armoured corpser and makes his entrance by way of crushing an Onyx Guard. Boo! Hiss! And so on.Multiplayer ChangesAnd let’s not forget what Gears Of War is known best for – multiplayer.One immediate change is how DBNO (down but not out) has been removed. There’s no crawling around on your hands and knees, leaving a trail of blood as you hope a team-mate scampers over to revive you. Now, you just die.The reason Epic made the change was in response to those moaning about having their kills stolen after putting in the hard work of downing the player. We understand the complaints but it’s a change we’re not too sure about, given that was one of the distinct mechanics, which helped Gears feel like Gears.Then again, there are changes that have a far bigger impact on multiplayer than the lack of DBNO. For example, classes. While choosing characters in Gears meant little beyond superficial changes and maybe minor hitbox considerations, now you’re choosing a class where there are distinct advantages and weaknesses. Medic, Scout, Soldier and Engineer all offer cooldown abilities that can be deployed during the heat of battle.Medic has the all-healing stim grenade while Soldier can throw down ammo for team-mates. Engineer can repair barricades and set-up automated defence turrets while Scouts have beacon grenades and can climb up higher than the other classes.Judgment will also bring 10-player Free-For-All to Gears Of War for the first time. It’s seems strange that it will be the first time Free-For-All will be in the series but Team Deathmatch has always been the de facto Gears multiplayer mode of choice. It’ll be interesting to see how fans take to a mode that takes all teamwork away.One mode that will prove popular is Overrun, which is a Gears-themed take on attack-and-defend. The Locust are the attacking team while the COG are the defending team, with three capture points that the Locust are aiming to destroy. If you played Beast Mode in Gears Of War 3 and wondered why Epic locked the human side to AI-only, now you can actually play as them, fending off the Locust horde.It’s a brilliant mode. Each of the Locust has their own unique cooldown abilities, just as in Beast mode. Wretch screams stun COG while Kantus can heal other Locusts. Giant Serapedes, Maulers, Grenadiers, the whole ugly army is here and the carnage by the sprawling Locust vs COG battles in Overrun are a highlight.It’s a different take on the usual Gears multiplayer. Just like Gears Of War: Judgment is different. Can this appeal to Gears veterans while providing enough change to bring in those who didn’t get on with previous versions? That’s the big plan and while it might not be about saving the world, so far, things are looking good for Gears Of War: Judgment