[No Man's Sky] - Dev: "Jogo é tão grande que criamos uma sonda com AI para (tentar) explorar ele!"

Matusko

Jogador
Setembro 13, 2007
2,511
1,023
.lock if old.

Olha, esse pode ser o maior hype fail da historia da jogatina.
ou
Esse pode ser o game mais impressionante ja feito! =D

Esse noticia entao... chega a ser surreal!

Quem ta ligado no game, ja sabe do tamanho dele, do foco na exploracao, da quantidade quase infinita de planetas e sistemas para vc visitar.
Tudo unico, tudo diferente, tudo gerado de maneira procedural, enfim...

Sem delongas, segue alguns trechos da materia que fizeram na GDC (ontem) e saiu na Polygon:
(realmente recomendo a leitura, repito, essa galera ta fazendo historia...)

No Man's Sky is so big, the developers built space probes to explore it for them

NoMansSky_Monolith.0.0.JPG

There's a robot that lives inside No Man's Sky that nobody outside of the development team may ever see, because its entire purpose is to fly to each of the game's 18 quintillion worlds, take short videos and document its interstellar travels as a series of animated GIFs.

The decision to give up control wasn't easy. Duncan's now-loving embrace of procedurally generated art started as something that existed on the continuum between ambivalence and outright hostility.

The problem that probe is designed to solve is one that hits artists particularly hard: When every atom is procedural, developers must, by definition, lose control. Duncan learned to embrace this, at least in part out of the necessity to create a universe with planets numbering in the quintillions (a number so big that he admits to it being "entirely meaningless" to the human mind). Thus, the autonomous robot and the "idiotic" team of virtual art directors that keep tabs on the unfathomable number of celestial bodies, their flora, their fauna, their geography and their indigenous creatures.

It really is a universe, full of a myriad of stars. Each star has a solar system. And each solar system has planets. And planet-hopping — the process of traveling from planet to planet, solar system to solar system and galaxy to galaxy to explore and exploit — is perhaps the easiest gameplay mechanic to understand in No Man's Sky, a game whose whose other activities Hello Games has been deliberately tight-lipped.

Finally, after the artists created the blueprints and planted the seeds, and after the coders constructed a box full of math, the universe exists. Someone has to look after it.

That's where the robot probe comes in, flying from planet to planet, making the animated GIFs, so that the folks at Hello Games can make sure everything looks acceptable. That there aren't too many red planets; if so, they can fly in and tweak things to ensure consistency and coherency.

Materia completa:
-> http://www.polygon.com/2015/3/3/8140343/no-mans-sky-space-probes-gdc-quintillion-worlds

BONUS:





Abrass!!
 

Vinicali

Casual
Setembro 17, 2014
102
19
Santos - SP
No Mans Sky é mais um jogo que está na minha lista pra esse ano, na verdade eu espero que saia esse ano por que ate o momento não deram a data dele.
 

Morts

Guerreiro
Agosto 21, 2009
14,455
10,146
Cotia
As imagens desse jogo são incríveis !!

Alguém já descobriu o "verdadeiro" propósito desse jogo? ;)
Estava animado com o jogo, mas depois de ler algumas coisas fiquei que nem vc...QUal o proposito? Pois li coisas dizendo que o objetivo do jogo é apenas ficar voando explorando planetas, catalogando as formas de vida e etc....
Vc pode até ter combates, porém encontrar outro ser jogando no mesmo lugar que vc é uma coisa bem complicada devido o tamanho.
O proprio criador do jogo disse: a coisa mais inteligente no jogo será vc...eu entendi que vc irá ficar voando, explorando e que os bichos podem até te atacar, mas o objetivo não era esse.
 

Egirao

Casual
Outubro 28, 2008
343
135
É um jogo que promete muito mas ainda carece de muitas informações. Esta demora em explicar o objetivo do jogo me faz ter um leve receio por dois motivos, 1) Os caras da HG ainda não sabem tbm (hipótese 0,1%) ou 2) Vejo tanta gente especulando coisas enormes, criando tanto hype que acho difícil ele se sustentar. (hipótese 99,9%) .
Eu, velho de guerra em games e hypes, sou um otimista com o game. Toda notícia que eu leio eu me animo mais mas tento manter os pés no chão.

PS: Um dos maiores baratos deste game é ver a alegria do produtor em falar do jogo, principalmente hoje onde o mercado esta tão frio e carente de boas personalidades. Não que eu ache que o Sean virará um celebridade dos games, mas gostaria de ver essa paixão em outros produtores.
 

User 1422

Guerreiro
Março 19, 2009
12,246
11,403
Tenho dito isso há alguns meses, mas o meu maior receio é que o jogo seja um Minecraft no espaço.

Não que seja ruim, mas ficar vagando pra lá e pra cá só pela viagem, sem um objetivo, não é pra mim.
Eu tb cantei essa lá época do evento da Sony.
Mas agora já está beirando a Molyneuxisse....
 

Max

Em Abstinência ?
PXB Gold
Janeiro 19, 2011
3,990
1,780
Rio Grande do Sul
Eu também sinto que o objetivo do jogo é só esse, explorar o espaço e encontras novos planetas e seres vivos. Ok, legal, mas pela simplicidade desses objetivos fica fácil fazer um jogo desse tamanho, simplesmente não precisa se preocupar com outra coisa além de aumentar o espaço e planetas.

Eu tenho curiosidade de experimentar, só assim para encontrar o sentimento que o jogo tenta passar. A trilha sonora é fantástica, a direção de arte é de ótimo gosto também, não tem como despertar a curiosidade pelo jogo, mas no resto, ainda falta muita informação.

Vou esperar sair na Plus :p
 

jackzsul EX

Guerreiro
Março 10, 2014
3,071
2,586
esse jogo ainda não me convenceu que ele vai entregar o que promete.

são zilhões de mundos aí vc explora 10 e depois todos os outros se repetem, como quele gerador de dungeons e de quests de Skyrim. Mass Effect tbtinha vários sistemas solares e vc só podia explorar um ou outro planeta pra coletar minerais e todos eram muito parecidos. O que quero dizer é: já vi essa promessa antes e não acredito. NO entendo espero poder queimar fortemente a língua.
 

Matusko

Jogador
Setembro 13, 2007
2,511
1,023
Alguém já descobriu o "verdadeiro" propósito desse jogo? ;)



E dificil explicar, mas quem tentou explicar aki no topico (tu mesmo @darkjackzsul hahaha) errou feio!

Vc tem um plot, um objetivo principal sim:

-Chegar no centro da galaxia-

Qndo e como vc vai fazer isso?
Qndo quiser, SE quiser.

Vai demorar?
Depende. Vc quer que demore? Vc quer ir rapido e direto ao centro? Vc escolhe...

Eu vou fazer so isso? So ficar de bobeira de 'navezinha' por ae?
Obvio que nao...do que ja foi revelado/confrimado:

Find resources:

screenshot2014-12-07ajdz0i.png



Trading:

screenshot2014-12-07ausaqc.png



Dogfights:

screenshot2014-12-07a64zly.png


screenshot2014-12-07abnzfs.png



Land combat:

screenshot2014-12-07aefy4f.png



Discovering and sharing:

screenshot2014-12-07afpy4h.png



Planet portals:

screenshot2014-12-07aafz92.png







Aki tem um belo resumo, feito por um usuario do reddit:

Here's a bit of info I sorted up in hopes of making some things a bit clearer. It's all gathered from actual info from interviews, trailers etc.

What is No Man's Sky?
- In a nutshell, the goal is to earn money, get the best gear and survive the trip to the center of the galaxy. Yes, you can explore planets or stay in one forever, but if you're asking for a goal, a purpose, that's it.

Why would I want to get to the center of the galaxy?
- It's the main goal of the game, the only objective. Apparently, there will be "a compelling reason to head towards the center of the galaxy, as well as an ending that will provide you with a sense of closure. But there will be a reason to continue playing after that ending". Remember that Minecraft, Don't Starve, DayZ or even Dark Souls don't have a clear goal, they throw you into the world without telling you what to do next. 90% of Dark Souls is melee combat and walking, sounds pretty boring if you think about it that way, doesn't it.

What are the main incentives? Why would I want to play this game?
- As was mentioned, leveling yourself by ways of earning money and gear while trying to survive in a harsh environment is the main incentive, like in a vast number of games, or at least it's the main gameplay mechanic pushing you forward. The other incentive is of course pure exploration, which is enough for a lot of people but technically it might not be. You engage in a number of activities, both on the surface and in space, earn money, improve and buy gear and reach the center of the galaxy. Of course, getting money will be challenging, it will often put you in dangerous situations and you will probably die a lot.

So what do I do, what activities are there?
All of these activities earn you money, some more than others:

Non-violent:
- Exploration (discovering and naming of creatures, plants, locations, crashed ships, structures, artifacts, portals to dangerous planets)
- Resource Gathering (gather and sell minerals from a fictitious periodic table of elements using a multi-tool for scanning, a mining laser for gathering)
- Trading (buy resources cheap from one space station, sell them to another for profit)

Violent:
- Destroy Guardian Robots (gathering and killing too much alerts robots that hunt you down, you have weapons and grenades at your disposal)
- Escort and Defend (escort ships on their journey, defend them from enemy attacks)
- Destroy Ships (destroy trader ships, lone or groups of traveler NPCs, choose sides in huge fleet battles or evade them altogether, kill the local police)

There is also one "core thing" you can do for every solar system, and this "thing" is of great significance, fundamentally changes that solar system and players can choose whether or not they want to do that.

*Note: They've mentioned that killing creatures doesn't actually earn you money (discovering and scanning them does), but you can do it nevertheless.

How does exploration actually work?
- You have a galactic map with all of the stars revealed. Clicking on a star shows its basic solar system data, with more info if someone's already been there and shared it. You hyperjump to the selected solar system and then target one of the planets. As you enter the orbit, your ship's computer scans the surface and shows you essentially question marks, points of interest detected on the surface. These points of interest can be any of the aforementioned activities that earn you money while on the surface as well as trading posts, portals etc. Basically, you get rewarded for revealing what the question marks are and then do the stuff related to said activity, whether it is scanning of new species, mining resources, a dangerous trap, jump to new worlds, kill some robots etc. You can freely explore the entire planet if you want, and you'll probably find some nice things out there as well, but a few of the key locations will be marked with these "question marks".

Just imagine Far Cry 4, but instead of the towers revealing icons and those icons depicting exactly what the missions are, you reveal icons just by arriving at the planet and discover what the icons are by actually going there.

What do I do with all this cash I earned?
- Well, the main goal is to survive the trip to the center of the galaxy, so you want to make sure you can actually pull this off. There are three main things you can upgrade:
- Suit - (shields, carrying capacity, jetpack, degree of survival in toxic, corrosive, radioactive, acid and other environments)
- Weapons - (improve scanning range and type, resource gathering, laser beam, plasma grenade, energy shot, for space there are different weapons with different specialties like lasers for shields, plasma for hull damage, torpedoes for heavy damage but with slow projectiles)
- Ship - (buy new ones actually, but they can have different stats defined into three classes: Fighter, Trader and Explorer, different engines, stealth tech, different types of weapons for different occasions)

Doesn't sound all that difficult. What are the obstacles, where's the difficulty?
- If your ship is destroyed, you respawn after death without your ship and cargo but you still have your hard earned money and suit upgrades. If you get killed while on foot, naturally you loose what resources you had on you and respawn near your ship, still having your money and suit upgrades.
- Planets have different atmospheres, radiation, toxic and corrosive environments, liquid hazards like acids and alcohols so you need to upgrade both your suit and ship to survive in these harsh environments.
- Some planets have robot guardians that attack you if you exploit (as you should) the planet's natural resources, kill off wildlife etc. In other words, the robots punish you for doing everything you can to survive and improve your gear.
- Participating in conflict between factions will win favors with one over the other, meaning one faction will give you wingmen for support or trader discounts while the other will actively attack you if you're in bad relations with them.
- Attacking outposts and space stations enrages the local police. You don't get rewarded for attacking space stations but you do for killing cops (or any ships for that matter).
- Fuel is used for interstellar (hyperspace) travel and is very expensive. An easier way of getting fuel is by mining for resources, or you could do any of the other activities to earn cash and spend it on fuel. Fuel also takes up cargo space so you need to balance that if you want to do trade runs.
- Hazardous planets (or maybe all of them?) deplete your suit's oxygen levels so you need to be mindful of this when embarking on longer journeys through the inhospitable terrain.
- Portals to other planets can be extremely dangerous (you can only use them on foot) but can also give larger rewards, since you're basically warping to a high level area while you're still at a very lower level. Also, each portal requires a different weapon or combination of weapons to activate.

So will all of this actually be fun or worth it?
- Well that depends, it might get boring quickly or the variety of combinations might keep things fresh at least for a few dozen hours. People play Destiny, Far Cry 4, Dark Souls or Don't Starve, games which have extremely repetitive and annoying elements for a lot of people but are still loved by a great many people. My point is, No Man's Sky clearly has gameplay, and while exploration is directly encouraged and essential, it's not the only thing you can do in the game. It's not a walking simulator by any stretch. You earn money, have a goal you can pursue, upgrade your gear, engage in combat, have a lot of dangerous situations etc. That being said, it might turn out to be a boring game, it depends on balance, how interesting the activities are and a number of factors, one of which is the player himself. It's not a game for everyone, but those are rare anyway.

I hope this clears some things to some people, especially with posts saying there is no gameplay and such. Also, I recommend reading the NMS wiki archive on reddit that has all of this info and more.

Material SENSACIONAL que a Gamer Informer fez sobre o jogo:
- > http://www.gameinformer.com/p/nomanssky.aspx

Alguns topicos abordados nessa materia (para os preguicosos):
- Stop Thinking Of No Man’s Sky As A Multiplayer Game
- Video Interview: 70 Questions And Answers About No Man's Sky
- The Path To No Man's Sky's 'End Game'
- The Creatures Of No Man's Sky
- An Assortment Of Lesser-Known No Man's Sky Facts

Na verdade tem MTA informacao disponivel sobre esse jogo, a diferenca (-me parece- e friso que estou falando de maneira BEM generica) é que a galera fica incomodada com o diferente, com o fora do comum, com akilo q te tira da zona de conforto. E no final, quase que por instinto, adota a postura dos 3 macacos (nao vejo, olho, escuto).

Certamente nao vai ser um jogo para todos (assim como sao mtos jogos indies), gurizada tem todo o direito de nao gostar da proposta dele.

De certo modo, um retrato da vida! =D
Abrass!!
 
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Matusko

Jogador
Setembro 13, 2007
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PS: Um dos maiores baratos deste game é ver a alegria do produtor em falar do jogo, principalmente hoje onde o mercado esta tão frio e carente de boas personalidades. Não que eu ache que o Sean virará um celebridade dos games, mas gostaria de ver essa paixão em outros produtores.

Bah, concordo MTO com vc agora!
O cara é o dev. -que todos deveriam ser-.

Maluco é apaixonado pelo que faz, sem estrelismos, sem rancor no coracao,.... so que fazer (bons) jogos, mais nada.

Ei vi um doc. sobre o estudio dele. Bah, mto foda....
Cara passou ate por uma enchente que alagou totalmente o lugar q eles trampavam! Perderam praticamente tudo!
E isso, via de regra, 'passa liso' aki pela gurizada.

Qndo teve o anuncio do game tb, cara no palco, morrendo de vergonha.
Quase chorando de emocao, de estar ali, fazendo akilo.
Merece sucesso em um mercado cheio de gente otaria! =D
 
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Morts

Guerreiro
Agosto 21, 2009
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Cotia
As imagens do jogo são muito bonitas...curto esse trampo artistico nos jogos hj em dia.!
 

User 1422

Guerreiro
Março 19, 2009
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Na verdade tem MTA informacao disponivel sobre esse jogo, a diferenca (-me parece- e friso que estou falando de maneira BEM generica) é que a galera fica incomodada com o diferente, com o fora do comum, com akilo q te tira da zona de conforto. E no final, quase que por instinto, adota a postura dos 3 macacos (nao vejo, olho, escuto).
Não sei, cara. Eu acho que se geral está com a impressão de que o jogo é só exploração, a culpa é de quem divulga o jogo. Tem muita informação, mas também tem muita coisa vaga e nos momentos em que o game mais recebe atenção (feiras, eventos e etc) eles liberam trailers lindos mas que tb deixam tudo muito vago. É nessas horas que eles deveriam aproveitar pra matar as duvidas e botas todo mundo no hype train, acho que o jogo precisa de trailers melhores... bonitos eles já são, mas precisam ser mais que isso.
 

Lizard Devil I

Guerreiro
PXB Gold
Setembro 7, 2008
1,242
1,642
Ilhota - SC
Estou empolgado com o jogo.
O que acho legal da Sony é que ela sempre investe em jogos que não possuem grande apelo comercial e às vezes saem pérolas desta forma.
Vejamos Journey, por exemplo: dá para se terminar em 1-2 horas, o objetivo é extremamente simples, multiplayer que não dá para conversar com quem joga com você é mesmo assim é um dos jogos mais belos e emocionantes que já joguei. Espero que o No man's siga a mesma premissa, criando algo inovador e emocionante.
 

Taco Toledo

Jogador
Julho 10, 2007
699
187
Quero pegar aquele X-Wing, entrar na DeathStar e atirar misseis de plasma do core da estação!

Pode isso Arnaldo?
 

jackzsul EX

Guerreiro
Março 10, 2014
3,071
2,586
E dificil explicar, mas quem tentou explicar aki no topico (tu mesmo @darkjackzsul hahaha) errou feio!

mas aí que tá! pra chegar no centro do universo vc vai passar por planetas e é justamente isso que me incomoda, pois na apresentação que vi do game, os planetas são gerados aleatoriamente por um sistema (como exemplifiquei com skyrim) e qual a possibilidade de demorarmos a encontrar um planeta que não seja igual ou muito similar ao outro?

A ideia é boa, mas ainda estou cético quanto à execução!
 
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Reações: Matusko e User 1422

DouglasFranchin

Jogador
Junho 7, 2011
2,565
1,878
Esse é o jogo que me faria pegar um PS4... mas vou ter que segurar.
Pelo menos vai saira pra PC também, dá pra dar uma aliviada na espera uahua. Direção de arte desse é simplesmente fantástica!
 

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