Project Cars: o ex-"jogo injogável" - discussões e notícias

JordaoT

Novato
Setembro 24, 2007
67
23
Seduzido pelos vídeos no Youtube, comprei.
Ainda não joguei, mas tentei bastante. Na minha opinião o jogo é "injogável". A jogabilidade é tão precária, qualquer que seja o setup que você tenha adotado para o controle, que tenho a impressão que os devs ao constatarem que a tarefa estava muito difícil jogaram a bomba no colo do consumidor fingindo estar oferecendo opções. Os nomes das variáveis são horríveis e não se pode dizer se as zonas/bandas mortas estão no começo ou no fim do curso do movimento. Não interessa o valor que se põe nas "dead zones", nada parece mudar.
Seguem os meus settings para quem quiser experimentar. É o setup "menos pior" que obtive após mais de 3 horas de tentativas em Road America com o Mitsubishi Lancer.
Espero encontrar aqui sugestões capazes de reduzir os valores do meu "arrependômetro".
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- Banda morta da direção - 50 (não importa o que você ponha, a dead zone do "centro" não muda e a das extremidades (fim do curso) continua enorme.
- Sensibilidade da direção - 0
- Zona morta do acelerador - 10
- Sensibilidade do acelerador - 0
- Zona morta do freio - 10
- Sensibilidade do freio - 0
- Zona morta da embreagem - 10 (default - não uso).
- Sensibilidade da embreagem - 45 (default - não uso).
- Sensibilidade da velocidade - 65 (este é o parâmetro mais sensível e, aparentemente, relevante. Pouco deixa o carro "doido" nas retas. Muito dá sensação de "understeer" nas curvas. Durma com um barulho destes).
- Filtro de sensibilidade do controle - 90
- Force feedback - 100
- Exibição de RPM e marcha - Sim
- Modo de controle do controle - 3 (default - o que é isso?).
- Avançado : desligado
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geografo

Por aqui desde 2007
PXB Gold
Janeiro 18, 2007
562
140
Recife/PE
não entendi, você tá jogando no Xbox com volante? Mas existe volante suportado oficialmente pela Microsoft no One?
 

fporto

Guerreiro
Setembro 23, 2006
1,518
1,385
Planeta Terra
Mas existe volante suportado oficialmente pela Microsoft no One?
Sim. Inclusive alguns acessórios:

- Volante Thrustmaster TX Racing Wheel Ferrari 458 Italia Edition
- Volante Thrustmaster Ferrari 458 Spider Racing
- Câmbio de marchas Thrustmaster TH8A
- Conjunto de pedais Thrustmaster T3PA

- Fanatec ClubSport Wheel Base com quaisquer volantes plug-and-play Fanatec
- Fanatec ClubSport Wheel Base v2 com quaisquer volantes plug-and-play Fanatec

- Volante Mad Catz Pro Racing Force Feedback
 

RAYMON

XBOX MVP
Administrador
Outubro 29, 2005
14,594
35,789
São Paulo
alguem mais já está jogando pra discutir sobre isso?
cheguei a ler alguns comentarios negativos a respeito dos controles, mas nada tao pesado assim..
 

Maicrosofiti BR

Jogador
Novembro 9, 2006
750
239
Faz sentido mexer na dead zone para jogar com o controle? Teoricamente com o controle é fácil conseguir 100% de giro. Eu voltaria para o padrão e mexeria na sensibilidade da direção e neste filtro de controle aí suspeito de 90.
 

Rastaman BR

Novato
Setembro 4, 2006
786
1,281
Tem vários vídeos no Youtube com pessoal mostrando setup que permite jogar normalmente no controle.
Realmente no xbox o padrão que vem o pessoal ta dizendo que fica difícil guiar, mas so procurar um pouco que acha algum setup que fique bom.
Agora vale lembrar que esse game está mais para simulador hardcore do que um forza e gran turismo da vida.
 
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felipeserpa

Guerreiro
Julho 25, 2014
1,170
945
Mas a principio tinham anunciado um patch day one com algumas melhorias nos controles.

Será que o amigo aí acima jogou com essa atualização?
Outra coisa... Comprou na live US para já estar jogando?
 

cruzzoe

Casual
Dezembro 27, 2007
427
182
Rio de Janeiro
Tem uma discussão sobre o melhor acerto dos controles do fórum do Project Cars.

http://forum.projectcarsgame.com/showthread.php?23153-Xbox-One-Controller-Configuration-Guide

Xbox One Controller Configuration Guide
So. You, like me, have had problems with the control setup in this game? As with any problem, we must first eliminate all other possibilities...

1. If using a wireless controller, plug it into the Xbox via USB and check if it requires an update. >settings >system >third box down in the left column will tell you what you need to know. Update controller if required.

2. >My games & apps >Games >Project Cars (Start Button) >Manage game. If your game file size is 18.5 GB, you're good. This means the launch day patch has been applied to the game. If not, I'll see you shortly.

3. This will not fix the counter steering lock bug. If it is a huge issue for you, set your 'Steering Deadzone' to 0. This will provide a temporary fix until the (imminent) patch is released, but be warned, this will hamper stability.

With that out of the way, let's get on to configuring your controller. There is no magic fix. We are all different, we all drive differently, we all use the stick differently. I never let go the stick, forever making micro adjustments, even on the straights. Yet I call my brother 'Clicky' because he constantly taps the stick. All the 'perfect' setups I see around the forums, may be perfect for that person, but hopeless to someone else.

What I aim to do here is narrow down the possible iterations for each person, and give you some advice on how I came about my perfect setup. So let's get cracking...

For the purpose of this guide, I suggest you set your assists to the following (oh yes, you are going to be doing some work yourself):

Steering Assist OFF
Braking Assist OFF
Anti-Lock Brakes ON
Stability Control ON
Traction Control ON
Gears YOUR PREFERENCE

I also suggest you set the field of view (FOV) for your preferred camera. For what it's worth, I prefer the helmet cam with the actual helmet removed and a FOV of 72. This allows some peripheral vision, shows all the dials clearly yet doesn't feel like I'm driving from the back seat!

We'll be testing our changes in Free Practice, which is selectable from the main screen. The track we'll use for testing is Imola. Why? It has 3 chicanes with significantly different braking zones, entry/exit speeds. It has a long pit straight with a gentle curve to it. Uphill/ downhill sections. High kerb sections. Off camber corners...in short, it has everything we need to test our set ups. Be sure to set the weather to 'Fixed' and 'Clear'.

Now all we need is a car. We'll be using 3 in total, all untuned. 95% of the work will be done with the BMW 320 Turbo. Why? It's light 1895lbs, powerful 400HP/248ft-lbf, yet balanced 50/50. In short, if your controller works, this car works!

So take it a spin, and see how it goes for you. All 4 tyres should warm up after the first lap (turn from blue to green). Once this happens, the car should be a joy to behold! No? Then we have some more work to do. Once familiar with the car and the track, exit Free Practice and go to the Control Configuration menu.

For the purpose of this guide, first select 'Controller Input Mode 3'. These settings may work on Modes 1&2, but I have not tested this. Also, I shall be ignoring the clutch for now.

THROTTLE
Ok, let's talk 'Deadzones'. A value of '0' gives you trigger response immediately, whereas a value of '100' will give little, if any response until the trigger is fully pressed.
Now, 'Sensitivity'. A value of '0' will make your input more gradual. Whereas a value of '100' will give everything all at once! Therefore...

I see no sense in setting Throttle to anything other than Deadzone 0, Sensitivity 0?! This gives you the full range of play available within the trigger, combined with the most gradual acceleration (if required). IE If a car requires 25% throttle to maintain grip, then you have the ability to apply 25% throttle. Or 50%. Or 100%. It's all available on the trigger.

BRAKE
Similarly, I see no reason for any Deadzone on the brake. You want immediate feel upon application. So again set the Deadzone to '0'.
Sensitivity is a different matter. Remember, a value of '0' will make your input more gradual. Whereas a value of '100' will give everything all at once! Therefore...

If you are completely missing the corner and driving straight ahead - Increase sensitivity by 10%
If you are missing the apex or running a little wide - Increase sensitivity by 5%
If you are hitting braking zones, but falling short of ideal apex - Decrease sensitivity by 5%
If you are locking up, or stopping well short of the corner - Decrease sensitivity by 10%

Continue to adjust Sensitivity settings, and continue testing until you are comfortably hitting most apexes around our track. My brake sensitivity is set at 80%. I come from Forza driving no assists, and am very used to braking late whilst feathering the brakes. Some prefer to really hammer the brakes, and so a much lower setting would be preferred.

STEERING
Steering Deadzone - Now this works a little different. When driving an actual car, if you let go the wheel at speed, it settles back to centre. In order to replicate this in-game, we need to apply a little Steering Deadzone.

Far too little - the wheel will not settle easily and the car will be unstable. Particularly on corner exit.
Perfect - the car turns easily, with the wheel returning to centre on corner exit.
Far too much - the car will become difficult to turn and minor adjustments will become impossible.

My Steering Deadzone is set at 18, and found settings between 10 - 40 to be acceptable. Although 40 looked unusual?!

Steering Sensitivity - Really quite simple this. The current sensitivity is very high. I run this at '0' and would ideally run it at '-10' if I could. I found the car drivable up to a setting of '15', but it wasn't pleasant. Don't despair though, there's a couple more settings to get to which help greatly with steering response..

If you haven't already done so by this point, I suggest you apply these settings and go back to Free Practice to test them. You already know how the BMW handles around Imola (All settings will be as they were, just press 'Start'). You're not looking for a perfect drive...yet. You just want improvement...and here's some pointers:

The slightly curved pit straight is a perfect chance to test your steering deadzone. You should be able to make tiny adjustments, with the wheel always returning to centre when you release the stick.
The first corner (chicane 1) is an ideal spot for testing your hard braking response.
The next set of turns (chicane 2) provides a good spot for testing light braking, as it is a faster chicane, entered at lower speeds.
On exit of the next tight corner leading uphill, you have an ideal chance to test partial throttle response. As full throttle here will likely lead to oversteer (particularly on cold tyres).
Following another hard braking zone at the top of the hill, you're then faced with an off camber high speed turn (which, hopefully when we're done, you can 4 wheel drift around!)
Downhill, then back up again tests everything...including you're driving skills.
Another tight chicane with high kerbs will test your low speed steering response.
The downhill section is useful for testing the 'Speed Sensitivity' setting, which we'll discuss next...

SPEED SENSITIVITY
So what is it? Basically, with this set to '0', and you come tearing down the final hill section of Imola, any minor adjustments you make to the steering will be exaggerated greatly by the time you reach the bottom. Alternatively, if you set it to '100' you're steering input will be so dulled, you'll struggle to change direction at speed.

Now this took a bit of tweaking, but by jumping in 20% increments, then 10%, then 5%, I knew exactly when it felt just right. Between 50-70% appears to be the sweet spot. I was at 65, then changed to 60 after using a faster car. Which we'll get to soon.

CONTROLLER FILTERING SENSITIVITY
Sounds complicated doesn't it? I'm sure it was, but to you and me, it simply applies a filter to every tiny little input you make on the controller. In order to fully appreciate what this does, I suggest you set it to '0' and go for a couple of laps.
100% will not filter all input, but will become somewhat unresponsive. According to WMD Member Gooseone, "Settings up to 85 should still leave some fidelity". I personally found anything over 65% was too obtrusive. With everything else set, it was perfectly drivable at 0%, but it really does feel raw...hard to explain?! I finally settled on 55%, but I think this, more than any other setting is personal preference.

So back to testing. As stated earlier, the final downhill section is your best place to test the Speed Sensitivity.
Controller Filtering Sensitivity (CFS) is probably most noticeable on the pit straight. The minor adjustments required there are very twitchy when CFS is too low. Too high though and you lose feel in the handling.

So that pretty much covers it. Force Feedback really is your own preference. Mine is set at 90, for anyone whose following my own setup. The 'Advanced' settings, I have all switched on. I didn't notice a huge difference with them, once everything else was set, but they did appear to help when correcting a slide or countering oversteer. Basically...if I messed up, it was easier to save with the advanced settings on. Although, again thanks to Gooseone, if you tend to overcorrect, he advises that you turn 'Opposite Lock Help - Off.

If all has gone to plan, you're likely no longer reading this?! You are once again the master of the Tarmac, all that was wrong with the world is right again. I really hope so anyway. But there's a couple more things, to get everything just so...

It's time to discard our beloved Bee-M, and jump into a....cough! BMW Z4 GT3. So why we doing this? It's no good having just one car working with our controller setup, they all need to work. This car is heavier 2744 lbs, faster with more torque 484 HP/364 ft-lbf, yet still balanced 49/50. The tyres are heated right from the get-go. If the 320 turbo was driving beautifully, then this one likely will too, but you may need to tweak 5% here or there on brake balance, or speed sensitivity. Should take no more than a few minutes. When you're all done and setting purple sectors all over the place, I have a little challenge for you...

The Ford Sierra RS500 Cosworth! Remember to let the tyres heat up...

...if this helps even one person enjoy the game like I am now, then, well...I'll be pretty annoyed to be fair cos I've spent ages putting this together...lol. On a serious note though, this game is truly fantastic when it all comes together. To hear of people selling their copies because they can't get the controller to work for them is....at best, bonkers?! At worst, it's just a shame because Project Cars has the potential to be incredible. The racing community helped shape the game, and it's now up to the rest of us to help shape a community that will keep the game relevant for the months and years ahead.
 

paul_gamer

Jogador
Março 27, 2008
3,278
2,139
Embu das Artes - SP
Desde a semana passada quando foi lançado na Europa, já foi reportado pelos gamer's alguns problemas e um representante da SMS no fórum do game, informou (e ainda está lá a info.) que estão trabalhando num remendo (patch) para os consoles.

Os problemas mais mencionados foram:

Hiper sensibilidade
Travamento do volante do carro para um dos lados (esquerda ou direita)
 

PauloEB

Novato
Setembro 3, 2008
597
344
O jogo é muito bom,mas infelizmente não foi feito para se jogar usando controle. Se a intensão era atingir uma variedade de públicos, deveriam ter feito a jogabilidade com os controles satisfatória. No PC, com volante, não tenho do que reclamar, mas nem todos estão dispostos a comprar um acessório caro para se usar em jogos de nicho.
 
Março 19, 2014
1,223
398
Caramba ainda bem que resolvi dar uma olhada nesse tópico. Já estava quase pegando o jogo, mas como não tenho volante não irei arriscar no Project Cars. Que pena estava querendo jogar. Vou dar mais uma aguardada, quem sabe em um futuro patch eles resolvam essa treta.
 

paul_gamer

Jogador
Março 27, 2008
3,278
2,139
Embu das Artes - SP
Caramba ainda bem que resolvi dar uma olhada nesse tópico. Já estava quase pegando o jogo, mas como não tenho volante não irei arriscar no Project Cars. Que pena estava querendo jogar. Vou dar mais uma aguardada, quem sabe em um futuro patch eles resolvam essa treta.

O jogo é muito bom,mas infelizmente não foi feito para se jogar usando controle. Se a intensão era atingir uma variedade de públicos, deveriam ter feito a jogabilidade com os controles satisfatória. No PC, com volante, não tenho do que reclamar, mas nem todos estão dispostos a comprar um acessório caro para se usar em jogos de nicho.

Não há nenhum problema na versão para Pc, mas as do One e ps4, cada um com um tipo de problema... :(
Ainda bem q tem solução né!!!

Agora em relação a Ter sido feito ou Não voltado principalmente para ser jogado com Volantes, eu só concordarei a partir de hoje a noite, depois que eu mesmo ter a experiência, pois eu me lembro bem que diziam isso no início do FZM4 e se vc tentar quebrar o tempo do 1º em qulquer uma das pistas com volante, vc não conseguirá!!!

Não sei se vc sabe, eu tenho o Fanatec CSR FZ4 Edition e sou mais rápido com o controle. :p :D :D :D :D
 

paul_gamer

Jogador
Março 27, 2008
3,278
2,139
Embu das Artes - SP
...Que pena estava querendo jogar. Vou dar mais uma aguardada, quem sabe em um futuro patch eles resolvam essa treta.

Mauricio, todos aqui e em todos os lugares do mundo, que realmente gostam de game de corrida seja Simulador ou Arcade como Eu, compraram na pré-venda, se vc não é como nós, passe longe do pCars, a não ser que vc encontre muito mais barato do que foi vendido na pré-venda (R$ 119,00) ou seja dado no Games with gold. :p

Project Cars é para quem tem Gasolina nas veias! :D
 

Luís Felipe

Novato
Maio 12, 2015
7
5
SC, Brasil
Não há nenhum problema na versão para Pc, mas as do One e ps4, cada um com um tipo de problema... :(
Ainda bem q tem solução né!!!

Agora em relação a Ter sido feito ou Não voltado principalmente para ser jogado com Volantes, eu só concordarei a partir de hoje a noite, depois que eu mesmo ter a experiência, pois eu me lembro bem que diziam isso no início do FZM4 e se vc tentar quebrar o tempo do 1º em qulquer uma das pistas com volante, vc não conseguirá!!!

Não sei se vc sabe, eu tenho o Fanatec CSR FZ4 Edition e sou mais rápido com o controle. :p :D :D :D :D
Estou na espera e acho que o jogo não deve estar tão ruim assim, bem vou comentar só após jogar né.
 
Março 19, 2014
1,223
398
Mauricio, todos aqui e em todos os lugares do mundo, que realmente gostam de game de corrida seja Simulador ou Arcade como Eu, compraram na pré-venda, se vc não é como nós, passe longe do pCars, a não ser que vc encontre muito mais barato do que foi vendido na pré-venda (R$ 119,00) ou seja dado no Games with gold. :p

Project Cars é para quem tem Gasolina nas veias! :D
É pois é, coitado do jacaré... e quem for Flex, não joga PCars? :p
 
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Reações: felipeserpa

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